26 marca 2020 18:42 | Aktualności
Próbujemy mówić o naszych uczuciach. Kl. VI i VII
Prezentuje Wam symboliczne wizerunki zadowolonej buźki i smutnej buźki.
STRACH ULGA
NIECHĘĆ
ZADOWOLENIE WSTYD MIŁE ZDZIWIENIE
Proszę dopisać do każdej z symbolicznej buźki, co dzisiaj Ciebie spotkało. Jak radzę sobie z uczuciami?
Dokończ zdania:
Rozzłościłem się, kiedy .....
Bałem się, kiedy ....
Poczułem się zraniony, gdy ...
Lubię robić dobre rzeczy, czuje wówczas …
Pomagam rodzicom, bo …
Proszę na podstawie podanej niżej historyjki dopisać jej zakończenie:
Michał jest uczniem klasy siódmej. W poniedziałek poszedł do szkoły w nie najlepszym humorze. Na pierwszej lekcji pani oddała klasówki z geografii. Michał dostał piątkę. Uśmiechnął się do siebie na myśl o zadowoleniu rodziców. W czasie przerwy biegł szybko korytarzem i wpadł na kolegę z szóstej klasy, który przewrócił się i zaczął płakać z bólu.. Chłopiec pomógł mu wstać i przeprosił młodszego kolegę. Wtedy podeszła pani, która miała dyżur na korytarzu i poleciła Michałowi iść do wychowawczyni i opowiedzieć o swoim niewłaściwym zachowaniu. Do końca przerwy Michał stał pod drzwiami pokoju nauczycielskiego, paliły go policzki. Zastanawiał się, jak odwlec tę chwilę. Nie wszedł. Poszedł na następne lekcje, ale nie mógł się na nich skupić. Na matematyce poszedł do tablicy, lecz odpowiadał niezbyt dobrze i dostał trójkę. Do tej pory dostawał same dobre i bardzo dobre oceny. Na początku lekcji z wychowawczynią podszedł do pani i opowiedział o zajściu na korytarzu. Pani spytała, czy zrobił to umyślnie i jak się później zachował. Nauczycielka podkreśliła, że często dochodzi do wypadków na skutek biegania po zatłoczonym korytarzu, ale dodała, że cieszy się, że Michał wiedział, jak się zachować. Michał usiadł i czuł ...
Apeluje zostańcie w domu. Wychowawca Waldemar Kuzio