UWAGA - Rozpoczęliśmy nabór do klas 4 - 8 na rok szkolny 2025/2026 ::ZAPRASZAMY::UWAGA - Rozpoczęliśmy nabór do klas 4 - 8 na rok szkolny 2025/2026

Aktualności

20 marca 2020 11:55 | Aktualności

ZDALNE LEKCJE- ZADANIA DO ZROBIENIA

Drodzy uczniowie!

Publikujemy zadania do wykonania z poszczególnych przedmiotów. Czas wykonania: do poniedziałku 24 marca.

Proszę dokładnie sprawdzić klasę.

CHEMIA- KL. VII

1. Uzupełnij równania reakcji chemicznych, wpisując odpowiedni symbol pierwiastka chemicznego lub wzór cząsteczki. Następnie podkreśl reakcje syntezy.

a) 4…………..+ O2  2Ag2O

b) 2 Mg + ……………..→ 2 MgO

c) CuO + H2 → Cu + ……………

d) 2 ………….. + CO2→ 2 MgO + C

2. Napisz 2 przykłady równania reakcji analizy i 2 przykłady równania reakcji wymiany.

CHEMIA- KL. VIII

1. Wybierz informacje, które dotyczą:

a) tylko metanolu, b) tylko etanolu, c) metanolu i etanolu

lotna ciecz; dobrze rozpuszcza się w wodzie; ma charakterystyczny zapach; palny; jego cząsteczka zbudowana jest z grup: metylowej                   i hydroksylowej; jego cząsteczka zawiera 6 atomów wodoru,  wykorzystywany w preparatach do dezynfekcji; powstaje w procesie fermentacji alkoholowej; wykazuje odczyn obojętny; silnie trujący;

2. Wybierz informacje, które dotyczą glicerolu.

a) jest cieczą; b) ma gęstość większą od gęstości wody; c) nie rozpuszcza się w wodzie; d) ma właściwości higroskopijne; e) jest toksyczny; f) powstaje w procesie fermentacji alkoholowej; g) ma charakterystyczny zapach; h) jest palny; i) wykazuje odczyn zasadowy; j) jest wykorzystywany w przemyśle spożywczym; k) jest stosowany jako rozpuszczalnik.

 EDB- KL. VIII

Materiały do pracy w domu z edukacjii dla bezpieczeństwa  kl VIII

 

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Zyje-i-dzialam-bezpiecznie-podrecznik/index.html#p=94

 

Ćwiczenie 1 i 3

GEOGRAFIA- KL. VI, VII, VIII

Na podstawie podręcznika prosze rozwiazać załączone testy i odpowiedź skierować na maila 

zseosno@gmail.com

UWAGA- TESTY DO ZADAŃ W ZAŁĄCZNIKU PONIŻEJ

HISTORIA- KL. VI

Kl. VI- Stany Zjednoczone Ameryki. 

            Jak rozpoczęła się rewolucja amerykańska? 

Wykonać w zeszytach podsumowanie działu IV str. 150 w podręczniku 

epodreczniki Moja Nowa Era

 HISTORIA- KL. VII

Kl.VII- Pierwsza wojna światowa-przyczyny, przebieg, skutki.od str. 156

Jakie były początki czołgów? str.168

epodreczniki Moja Nowa Era 

HISTORIA- KL. VIII

Kl.VIII- Polska w czasach stalinizmu. od str.176

             Polski Październik 1956.

WOS - Obywatele a władza samorządowa str.134

epodreczniki Moja Nowa Era 

           Aktywność obywatelska str.136

JĘZYK ANGIELSKI- KL. VIII

I. Proszę o wykonanie 2 testów online:

https://engly.pl/tasks/test_choose/375

https://engly.pl/tasks/test_choose/376

II. Proszę o napisanie w zeszycie po 2-3 zdania na następujące tematy:

a) Poinformuj kolegę, jak długo zostaniesz w Paryżu. (Wskazówka: Możesz np. napisać, że jesteś w Paryżu, podaj ile czasu tu będziesz i gdzie mieszkasz.) 

b) Wyraź swoją opinię o filmie. (Wskazówka: Możesz napisać np. że wczoraj oglądałeś film, opisz czy był fajny i dlaczego)

Good luck

JĘZYK NIEMIECKI- KL. VII

Drodzy rodzice oraz uczniowie klas siódmych,

w związku z zaistniałą trudną dla nas wszystkich sytuacją przesyłam propozycje zdań powtórzeniowych z języka niemieckiego :

- proszę o utrwalenie materiału z zakresu "szkoła", przede wszystkim przybory oraz przedmioty szkolne,

- powtórzenie odmiany czasowników i wykonanie zadania (uzupełnianie listu),

- gra utrwalająca słownictwo, wykonanie memory z tematu "Schule".

Wysyłam również załączniki: 2 ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA PONIŻEJ

 JĘZYK NIEMIECKI- KL. VIII

 

Drodzy rodzice i uczniowie klas ósmych :

 

W związku z zaistniałą trudną dla nas wszystkich sytuacją proszę o zmotywowanie Państwa dzieci do utrwalenia materiału z języka niemieckiego:

 

Proponuję dla uczniów klas VIII wykonanie następujących zadań :

 

- utrwalenie słownictwa związanego z tematem jedzenia i sklepów (wykonanie załączonych zadań 1,2,3),

 

- utrwalenie słownictwa związanego z częściami ciała oraz wykonanie zadania 1,

 

- gra utrwalająca rzeczowniki (tzw. łańcuszek), do każdego rzeczownika dopisujemy inny rzeczownik na literkę kończącą wyraz poprzedni (np. Hund - Drache),

 

- wykonanie krzyżówki do hasła :"Meine Familie - moja rodzina"

 

 Wysyłam niezbędne załączniki: DO POBRANIA 3 ZAŁĄCZNIKI PONIŻEJ

MUZYKA- KL. VI i VII

 

KL. VI – muzyka:

 

1.Przygotuj dowolny utwór o tematyce wiosennej. Możesz spróbować napisać własny tekst w oparciu o dowolną linię melodyczną.

 

2.Wykonaj niekonwencjonalny instrument muzyczny ( grzechotka, tamburyn, kołatka itd. ) stosując ogólnodostępne materiały odpadowe i wtórne. Proszę ozdobić instrument w dowolny sposób, zwracając uwagę na estetykę i bezpieczeństwo w czasie wykonywania pracy.


TECHNIKA- KL. VI 

 

KL. VI – technika:

 

1.W oparciu o zdobytą wiedzę i umiejętności zaprojektuj i wykonaj przybornik na biurko. W celu wykonania pracy zgromadź  materiały wtórne i odpadowe ( rolki od papieru toaletowego i ręczników papierowych,  puste opakowania plastikowe i tekturowe itd. ). W dowolny sposób wykonaj pracę przestrzenną, zwracając uwagę na estetykę i dokładność. Przybornik ma składać się z trzech elementów różnej wysokości i grubości, które należy trwale ze sobą połączyć.

 

2.Wykonaj dowolną ozdobę wielkanocną do powieszenia  lub postawienia na stole. Wykorzystaj różnorodne materiały i dekoracje. Cenne  jest wykorzystanie materiałów naturalnych ( gałązki, kora, kawałki drzewa itd. ).

 

Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej zabawy podczas wykonywania prac :)


PLASTYKA- KL. VI i VII

 

Drodzy uczniowie z Kl. VI i VII SP

 

Z powodu zawieszenia zajęć dydaktycznych  przesyłam Wam  następujące zadania z poszczególnych przedmiotów, na podstawie  których będę Was oceniała.  Zajęcia o charakterze artystycznym polegają na umiejętnym łączeniu teorii z praktyką. W oparciu o zdobytą wiedzę i doświadczenia, wykorzystując swoją wyobraźnię, kreatywność i niekonwencjonalne myślenie wykonywać będziecie poszczególne prace.  Proszę zastosować różnorodne techniki i narzędzia plastyczne.  W celu zaliczenia przedmiotów proszę wykonać następujące prace.

 

Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej zabawy podczas wykonywania prac :)

 

 

 

 1.Wykonaj  pracę  plastyczną  ilustrującą  wybraną postać/postacie historyczne bądź wydarzenie z dziejów Polski. Pracę możesz wykonać dowolną techniką na formacie A 3 ( duża kartka od bloku ).

 

2.Wykonaj pracę plastyczną związaną z ekologią nt. ,, Lasy Amazonii – Płuca Świata,,. Przedstaw ,,Dżunglę,, wykorzystując dowolną technikę płaską ( rysunek, malarstwo, grafikę ) bez użycia materiałów sypkich.

 

3.Wykorzystując swoją wyobraźnię i kreatywność zaprojektuj pracę pt. ,, Świat za sto lat. Jak go sobie wyobrażasz?,,  Liczy się pomysł na to jak będzie wyglądał świat w 2120 roku. Prace mogą być wykonane dowolną techniką ( rysunek, malarstwo, kolaż, komiks, grafika komputerowa, techniki mieszane)  w rozmiarze max. A 3.

W-F KL. VI 

Materiały do pracy w domu z wychowania fizycznego  kl VI

 

Zadanie 1. Uczeń zakłada dzienniczek aktywności fizycznej w którym codziennie zapisuje informację o wykonanych aktywnościach fizycznych i otrzymanych efektach.

 

Zadanie 2 . Uczeń gromadzi  z dostępnych źródeł informacje  w dzienniczku o sposobach rozwijania sprawności fizycznej i zasadach aktywnego odpoczynku. Proszę opisać pojęcie zdrowia.

 

 Zadanie 3. Uczeń codziennie wykonuje poranną gimnastykę  oraz aktywnie spędza czas przynajmniej 1 godzinę. Należy zapisać wnioski i efekty .

W-F KL. VII

Materiały do pracy w domu z wychowania fizycznego  kl VII

 

Zadanie 1. Uczeń zakłada dzienniczek aktywności fizycznej w którym codziennie zapisuje informację o wykonanych aktywnościach fizycznych i otzymanych efektach. Gromadzi z dostępnych źródeł wiedzę o sposobach na poprawę odporności organizmu.

 

Zadanie 2. Uczeń zbiera i opisuje testy i sposoby pomiaru sprawności fizycznej. Ocenia poziom własnej sprawności fizycznej.

 

 Zadanie 3. Uczeń codziennie wykonuje poranną gimnastykę  oraz aktywnie spędza czas przynajmniej 1 godzinę. Kształtuje siłę ,szybkość , wytrzymałość i gibkość. Należy zapisać wnioski i efekty. Opracowuje zestaw ćwiczeń poprawiających prawidłową sylwetkę.

 W-F KL. VIII

Materiały do pracy w domu z wychowania fizycznego  kl VIII

 

Zadanie 1. Uczeń zakłada dzienniczek aktywności fizycznej w którym codziennie zapisuje informację o wykonanych aktywnościach fizycznych i otrzymanych efektach.

 

Zadanie 2. Uczeń opisuje czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie  na zdrowie i samopoczucie, oraz wskazuje te na które może mieć wpływ.

 

Zadanie 3. Uczeń codziennie wykonuje poranną gimnastykę. Potrafi zaprezentować poprawną rozgrzewkę.  Aktywnie spędza czas przynajmniej 1 godzinę. Kształtuje siłę ,szybkość , wytrzymałość i gibkość. Należy zapisać wnioski i efekty.

 

 






Przeczytano: 1219 razy. Wydrukuj|Do góry