20 marca 2020 11:55 | Aktualności
Drodzy uczniowie!
Publikujemy zadania do wykonania z poszczególnych przedmiotów. Czas wykonania: do poniedziałku 24 marca.
Proszę dokładnie sprawdzić klasę.
CHEMIA- KL. VII
1. Uzupełnij równania reakcji chemicznych, wpisując odpowiedni symbol pierwiastka chemicznego lub wzór cząsteczki. Następnie podkreśl reakcje syntezy.
a) 4…………..+ O2 2Ag2O
b) 2 Mg + ……………..→ 2 MgO
c) CuO + H2 → Cu + ……………
d) 2 ………….. + CO2→ 2 MgO + C
2. Napisz 2 przykłady równania reakcji analizy i 2 przykłady równania reakcji wymiany.
CHEMIA- KL. VIII
1. Wybierz informacje, które dotyczą:
a) tylko metanolu, b) tylko etanolu, c) metanolu i etanolu
lotna ciecz; dobrze rozpuszcza się w wodzie; ma charakterystyczny zapach; palny; jego cząsteczka zbudowana jest z grup: metylowej i hydroksylowej; jego cząsteczka zawiera 6 atomów wodoru, wykorzystywany w preparatach do dezynfekcji; powstaje w procesie fermentacji alkoholowej; wykazuje odczyn obojętny; silnie trujący;
2. Wybierz informacje, które dotyczą glicerolu.
a) jest cieczą; b) ma gęstość większą od gęstości wody; c) nie rozpuszcza się w wodzie; d) ma właściwości higroskopijne; e) jest toksyczny; f) powstaje w procesie fermentacji alkoholowej; g) ma charakterystyczny zapach; h) jest palny; i) wykazuje odczyn zasadowy; j) jest wykorzystywany w przemyśle spożywczym; k) jest stosowany jako rozpuszczalnik.
EDB- KL. VIII
Materiały do pracy w domu z edukacjii dla bezpieczeństwa kl VIII
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Zyje-i-dzialam-bezpiecznie-podrecznik/index.html#p=94
Ćwiczenie 1 i 3
GEOGRAFIA- KL. VI, VII, VIII
Na podstawie podręcznika prosze rozwiazać załączone testy i odpowiedź skierować na maila
UWAGA- TESTY DO ZADAŃ W ZAŁĄCZNIKU PONIŻEJ
HISTORIA- KL. VI
Kl. VI- Stany Zjednoczone Ameryki.
Jak rozpoczęła się rewolucja amerykańska?
Wykonać w zeszytach podsumowanie działu IV str. 150 w podręczniku
epodreczniki Moja Nowa Era
HISTORIA- KL. VII
Kl.VII- Pierwsza wojna światowa-przyczyny, przebieg, skutki.od str. 156
Jakie były początki czołgów? str.168
epodreczniki Moja Nowa Era
HISTORIA- KL. VIII
Kl.VIII- Polska w czasach stalinizmu. od str.176
Polski Październik 1956.
WOS - Obywatele a władza samorządowa str.134
epodreczniki Moja Nowa Era
Aktywność obywatelska str.136
JĘZYK ANGIELSKI- KL. VIII
I. Proszę o wykonanie 2 testów online:
https://engly.pl/tasks/test_choose/375
https://engly.pl/tasks/test_choose/376
II. Proszę o napisanie w zeszycie po 2-3 zdania na następujące tematy:
a) Poinformuj kolegę, jak długo zostaniesz w Paryżu. (Wskazówka: Możesz np. napisać, że jesteś w Paryżu, podaj ile czasu tu będziesz i gdzie mieszkasz.)
b) Wyraź swoją opinię o filmie. (Wskazówka: Możesz napisać np. że wczoraj oglądałeś film, opisz czy był fajny i dlaczego)
Good luck
JĘZYK NIEMIECKI- KL. VII
Drodzy rodzice oraz uczniowie klas siódmych,
w związku z zaistniałą trudną dla nas wszystkich sytuacją przesyłam propozycje zdań powtórzeniowych z języka niemieckiego :
- proszę o utrwalenie materiału z zakresu "szkoła", przede wszystkim przybory oraz przedmioty szkolne,
- powtórzenie odmiany czasowników i wykonanie zadania (uzupełnianie listu),
- gra utrwalająca słownictwo, wykonanie memory z tematu "Schule".
Wysyłam również załączniki: 2 ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA PONIŻEJ
JĘZYK NIEMIECKI- KL. VIII
Drodzy rodzice i uczniowie klas ósmych :
W związku z zaistniałą trudną dla nas wszystkich sytuacją proszę o zmotywowanie Państwa dzieci do utrwalenia materiału z języka niemieckiego:
Proponuję dla uczniów klas VIII wykonanie następujących zadań :
- utrwalenie słownictwa związanego z tematem jedzenia i sklepów (wykonanie załączonych zadań 1,2,3),
- utrwalenie słownictwa związanego z częściami ciała oraz wykonanie zadania 1,
- gra utrwalająca rzeczowniki (tzw. łańcuszek), do każdego rzeczownika dopisujemy inny rzeczownik na literkę kończącą wyraz poprzedni (np. Hund - Drache),
- wykonanie krzyżówki do hasła :"Meine Familie - moja rodzina"
Wysyłam niezbędne załączniki: DO POBRANIA 3 ZAŁĄCZNIKI PONIŻEJ
MUZYKA- KL. VI i VII
KL. VI – muzyka:
1.Przygotuj dowolny utwór o tematyce wiosennej. Możesz spróbować napisać własny tekst w oparciu o dowolną linię melodyczną.
2.Wykonaj niekonwencjonalny instrument muzyczny ( grzechotka, tamburyn, kołatka itd. ) stosując ogólnodostępne materiały odpadowe i wtórne. Proszę ozdobić instrument w dowolny sposób, zwracając uwagę na estetykę i bezpieczeństwo w czasie wykonywania pracy.
TECHNIKA- KL. VI
KL. VI – technika:
1.W oparciu o zdobytą wiedzę i umiejętności zaprojektuj i wykonaj przybornik na biurko. W celu wykonania pracy zgromadź materiały wtórne i odpadowe ( rolki od papieru toaletowego i ręczników papierowych, puste opakowania plastikowe i tekturowe itd. ). W dowolny sposób wykonaj pracę przestrzenną, zwracając uwagę na estetykę i dokładność. Przybornik ma składać się z trzech elementów różnej wysokości i grubości, które należy trwale ze sobą połączyć.
2.Wykonaj dowolną ozdobę wielkanocną do powieszenia lub postawienia na stole. Wykorzystaj różnorodne materiały i dekoracje. Cenne jest wykorzystanie materiałów naturalnych ( gałązki, kora, kawałki drzewa itd. ).
Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej zabawy podczas wykonywania prac :)
PLASTYKA- KL. VI i VII
Drodzy uczniowie z Kl. VI i VII SP
Z powodu zawieszenia zajęć dydaktycznych przesyłam Wam następujące zadania z poszczególnych przedmiotów, na podstawie których będę Was oceniała. Zajęcia o charakterze artystycznym polegają na umiejętnym łączeniu teorii z praktyką. W oparciu o zdobytą wiedzę i doświadczenia, wykorzystując swoją wyobraźnię, kreatywność i niekonwencjonalne myślenie wykonywać będziecie poszczególne prace. Proszę zastosować różnorodne techniki i narzędzia plastyczne. W celu zaliczenia przedmiotów proszę wykonać następujące prace.
Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej zabawy podczas wykonywania prac :)
1.Wykonaj pracę plastyczną ilustrującą wybraną postać/postacie historyczne bądź wydarzenie z dziejów Polski. Pracę możesz wykonać dowolną techniką na formacie A 3 ( duża kartka od bloku ).
2.Wykonaj pracę plastyczną związaną z ekologią nt. ,, Lasy Amazonii – Płuca Świata,,. Przedstaw ,,Dżunglę,, wykorzystując dowolną technikę płaską ( rysunek, malarstwo, grafikę ) bez użycia materiałów sypkich.
3.Wykorzystując swoją wyobraźnię i kreatywność zaprojektuj pracę pt. ,, Świat za sto lat. Jak go sobie wyobrażasz?,, Liczy się pomysł na to jak będzie wyglądał świat w 2120 roku. Prace mogą być wykonane dowolną techniką ( rysunek, malarstwo, kolaż, komiks, grafika komputerowa, techniki mieszane) w rozmiarze max. A 3.
W-F KL. VI
Materiały do pracy w domu z wychowania fizycznego kl VI
Zadanie 1. Uczeń zakłada dzienniczek aktywności fizycznej w którym codziennie zapisuje informację o wykonanych aktywnościach fizycznych i otrzymanych efektach.
Zadanie 2 . Uczeń gromadzi z dostępnych źródeł informacje w dzienniczku o sposobach rozwijania sprawności fizycznej i zasadach aktywnego odpoczynku. Proszę opisać pojęcie zdrowia.
Zadanie 3. Uczeń codziennie wykonuje poranną gimnastykę oraz aktywnie spędza czas przynajmniej 1 godzinę. Należy zapisać wnioski i efekty .
W-F KL. VII
Materiały do pracy w domu z wychowania fizycznego kl VII
Zadanie 1. Uczeń zakłada dzienniczek aktywności fizycznej w którym codziennie zapisuje informację o wykonanych aktywnościach fizycznych i otzymanych efektach. Gromadzi z dostępnych źródeł wiedzę o sposobach na poprawę odporności organizmu.
Zadanie 2. Uczeń zbiera i opisuje testy i sposoby pomiaru sprawności fizycznej. Ocenia poziom własnej sprawności fizycznej.
Zadanie 3. Uczeń codziennie wykonuje poranną gimnastykę oraz aktywnie spędza czas przynajmniej 1 godzinę. Kształtuje siłę ,szybkość , wytrzymałość i gibkość. Należy zapisać wnioski i efekty. Opracowuje zestaw ćwiczeń poprawiających prawidłową sylwetkę.
W-F KL. VIII
Materiały do pracy w domu z wychowania fizycznego kl VIII
Zadanie 1. Uczeń zakłada dzienniczek aktywności fizycznej w którym codziennie zapisuje informację o wykonanych aktywnościach fizycznych i otrzymanych efektach.
Zadanie 2. Uczeń opisuje czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie, oraz wskazuje te na które może mieć wpływ.
Zadanie 3. Uczeń codziennie wykonuje poranną gimnastykę. Potrafi zaprezentować poprawną rozgrzewkę. Aktywnie spędza czas przynajmniej 1 godzinę. Kształtuje siłę ,szybkość , wytrzymałość i gibkość. Należy zapisać wnioski i efekty.