23 marca 2020 15:40 | Aktualności
Biologia KL. VI, VII, VIII
Klasa VI
Proszę, znaleźć w Internecie i sporządzić notatkę na dwa tematy- 1. Ryby - kręgowce środowisk wodnych, 2. Przegląd i znaczenie ryb.
Klasa VII
Proszę, znaleźć w Internecie i sporządzić notatkę na temat 1. Budowa i działanie układu wydalniczego. oraz - Jak dbać o układ wydalniczy.
Klasa VIII
Proszę, znaleźć w Internecie i sporządzić notatkę na temat:
1. Konkurencja
2. Roślinożerność i drapieżnictwo.
JĘZYK POLSKI kl. VI, VII, VIII
Materiał dla klasy VI
1. Stwórz notę biograficzną o J.R.R. Tolkienie. W razie trudności skorzystaj z dostępnych
źródeł informacji.
2.Wykorzystując znajomość lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” odpowiedz na następujące
pytania:
a) Co oznaczał znak, który Gandalf wyskrobał na drzwiach nory hobbita?
b) Co było dołaczone do mapy, którą Gndalf przekazał Thorinowi?
c) Jaką właściwość miał pierścień, który Bilbo Baggins znalazł przed spotkaniem Golluma?
d) Co ostatecznie Bilbo Baggins zrobił ze znalezionym Arcyklejnotem?
c) Co stało się z czarodziejskim pierścieniem Bagginsa?
3. Wymień osobno imiona bohaterów:
- pierwszoplanowych
- drugoplanowych
- epizodycznych
4. Wymień miejsca, w których rozgrywa się akcja powieści pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem”
Materiał dla klasy VII
1. Na podstawie znajomości satyry „Żona modna” I. Krasickiego zapisz w formie równoważników zdań zdarzenia, o których opowiada Piotr, bohater utworu.
2. Napisz dialog między panem Piotrem a modną Filis.
3. Ułóż plan rzeczy do zabrania sporządzony przez żonę modną.
4. Sporządź plan zmian wprowadzonych przez żonę modną.
5. Przygotuj zaproszenie na bal wystosowane do różnych osób przez żonę modną.
6. Scharakteryzuj pana Piotra i żonę modną.
Weź pod uwagę :
- pochodzenie społeczne i sposób życia,
- cele i ideały,
- stosunek do religii i tradycji,
- stosunek do innych ludzi.
Materiał dla klasy VIII
1. Porównaj głównych bohaterów „Syzyfowych prac” , Marcina Borowicza i Andrzeja Radaka,
uwzględniając pochodzenie społeczne, rodzinę, warunki materialne, sposób uzyskania wykształcenia, stosunek do nauki, stosunek do kolegów, stosunek do zaborców, stosunek do polskości, cechy charakteru, ocena bohatera.
2. Scharakteryzuj politykę rosyjskich władz oświatowych wobec poniższych zagadnień.
* języka polskiego
*języka rosyjskiego
* literatury polskiej
* literatury rosyjskiej
* historii Polski
* historii Rosji
3. Wyjaśnij, w jaki sposób odnoszono się do religii? Jak traktowano ludzi wyznania katolickiego,
a jak prawosławnego?